Vilkår som accepteres ved oprettelse af sag, både privat og erhverv, og dermed handler med Nordland Tømrer & Snedker, Service.
Generelt
Alle sager som vi besøger/udfører arbejde på, bliver som udgangspunkt faktureret vores startpris på 990 kr ekskl. moms + udgiften på reservedele, justering/smøring og gebyr m.v. (Se vores prisliste).
Opstartpris
Startprisen på 990 kr. ekskl. moms dækker de første to timers arbejde inkl kørsel i Aarhusområdet. Hvis opgaven ligger mere end 30 min. kørsel fra vores værksted i Risskov, vil der være et tillæg på minimums betalingen. Ved arbejde som udføres af to mand eller flere vil prisen være pr. mand.
Hvis vi fx. udfører en opgave i Horsens vil minimums betalingen være 2,5 timer af 495 kr ekskl. moms, hvis vi er én mand på adressen i max 1 time. Da vores medarbejder får løn under kørsel i hht. overenskomsten.
Gebyr og ekstraomkostninger
Vi opkræver et smørings/justerings gebyr for hver gang vi smører et element. Dette gebyr dækker udgiften til vores forskellige typer af smøremiddel og trykluft, samt miljøgebyr og korrekt bortskaffelse af trykbeholderne. Det er muligt at købe de produkter som vi benytter, hvis man selv ønsker at udfører vedligeholdelsen fremadrettet.
Der opkræves et fragt og admin. gebyr hvis vi udskifter nogen form for reservedel/tætningslister. Dette gebyr dækker en del af den fragt vi bliver pålagt når vi bestiller materialer/reservedele til vores servicevogne. Opfyldning af de forbrugte dele, samt bortskaffelse af de udskiftede mindre dele og tætningslister.
Ved bestilling af større leveringer som ruder og rammer/karme m.v. Som bestilles enkeltvis og leveres på egen palle, bliver der opkrævet et Fragt/Palle og administrationsgebyr som dækker udgiftet. Prisen ligger normalt mellem 340-1340 kr ekskl. moms
Hvis det er nødvendigt at benytte eksterne hjælpemidler for at løse en opgave, vil dette også blive faktureret udover den normale timepris. Dette kan fx. være, lastbilkran, Kran med sug, Liftbil, vindueslift (Smart lift) m.v.
Vi opkræver tilgengæld ingen gebyr for servicevogn, som mange andre!
Ansvar ved fx. oplukning af dør/vindue i baglås
Hvis vi kommer ud for at “bryde” et element op som er gået i baglås, bliver dette ALTID udført for kundens eget ansvar. Nordland Tømrer & Snedker, Service dækker ikke omkostningerne ifm. skader på elementet. Men vi gør selvfølgelig vores bedste for at det bliver åbnet så skånsom som muligt.
Hvis der er alarm på adressen: Husk at sætte jeres alarmanlæg i tekniker tilstand under vores besøg hos jer.
Betaling
Privatkunder: Når i modtager en faktura fra os, har man som privat kunde en betalingsfrist på netto 3 dage. Det vil sige at man har 3 dage til at overføre beløbet til vores konto. Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder, Bankoverførsel, Nem overførelse, MobilePay og betaling med EAN.
Erhvervskunder: Samme som ovenstående, dog vil der være individuelle betalingsfrister. Standard Netto 8 dage.
Bankoverførelser overføres til: Arbejdernes Landsbank, Reg. nr.: 5381 Kontonr.: 0000261229 Mærkes med fakturanummeret.
—
Serviceaftale (Vilkår og fordele)
Generelt:
Når man hos Nordland Tømrer & Snedker, Service opretter en serviceaftale på sine vinduer og døre fra producenten Idealcombi, bliver man skrevet op på en liste, og dermed kontaktet én gang årligt om tilbuddet om at få gennemgået, justeret og smurt sine elementer.
Oprettelse:
Man opretter en serviceaftale ved enten at sige til montøren at man gerne vil oprettes hos os, eller man kan gøre det via vores hjemmeside under fanen “Idealcombi” (Opret sag), vælg derefter opret Serviceaftale.
Binding:
Vi har ingen binding eller forudbetaling på vores serviceaftale. Der vil altid først komme en faktura når opgaven er løst.
Priser:
Første besøg gennemgår vi alle elementerne og søger for de er fejlfri og smurte. Eventuelle mangler udbedres. Der afregnes efter vores normale takster, det vil sige minimum 2 timer (900 kr. ekskl. moms) + 55 kr pr. element og det der evt. er blevet skiftet.
De efterfølgende besøg med en serviceaftale vil vi ligeledes gennemgå og justere/smøre elementerne og selvfølgelig skifte de dele der trænger. Prisen med en serviceaftale vil dog (i Aarhus området) kun være 450 kr ekskl. moms + 55 kr. pr. element (minimum 10 elementer). Så uanset om man har 2 eller 10 elementer, vil prisen pr. gennemgang være 1.000 kr ekskl. moms (1.250 kr inkl. moms), uanset tidsforbrug. Hvis vi skifter nogle dele/tætningslister som vi tager fra bilen, så vil det IKKE være et Fragt / Admin. gebyr. som der ellers vil være. Man betaler kun for selve reservedelen.
Vi har som sagt ingen binding og hvis man ønsker at springe ét service over og vente til næste år, så er det helt okay. Hvis man springer service over to gange i træk, så vil vi skulle lave en opstart igen efterfølgende (min. 2 timer af 495 kr. ekskl. moms), hvis man ønsker at genoptage serviceaftalen. Ellers vil man ikke blive kontaktet efterfølgende.
Prisliste:
Opstartspris
(Dobbelt takst ved opgaver der kræver 2 mand)
990 kr
Timepris
Fra 2. time
495 kr
Smørings gebyr
Tillægges pr. element der bliver smurt
55 kr
Admin. fragt gebyr
Tillægges ved brug af materialer
100-250 kr
Palle og fragt gebyr v/større ordre
Variere efter størrelse af levering
340-1.340 kr
Bortskaffelse af affald
Ved udskiftning af ruder, elementer m.v.
400 kr
Køb af smøremiddel
200 kr
Eftermontering af lås i ramme
På Futura + ind og udadgående modeller (+ opstartspris 900 kr)
650 kr. pr. stk
Serviceaftale
Opstart fra 495 kr i Aarhus-området
55 kr. pr. element
ALLE PRISER ER EKSKL. MOMS